It is currently 06 Sep 2010, 22:59

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
 foorumissa roskapostia? 
Author Message

Post foorumissa roskapostia?
Sivuille näyttää tulevan aika paljon jotain roskapostia, tai ainakin käyttäjälistalla on kymmeniä nimiä, jotka eivät luultavasti (toivottavasti) kuulu oikeille ihmisille... Pitäisköhän asialle tehdä jotain? En oo mikään tietokone-expertti, joten en tiedä sen enempää asiasta. Toivottavasti se ei oo mun koneessa vaan... :roll:

09 Aug 2007, 21:35
Profile

Post Roskapostia
Joo, näin näkyy olevan. Kuka lienee ylläpitäjänä foorumilla? Ihan ekaksi varmasti kannattaisi laittaa tuohon rekisteröitymiseen joku varmistus, joka estää automaattirekisteröinnit, joillaisia nuo spammi-jäsenet yleensä ovat.

täällä varmaan olisi ohjeita sen tekemiseen: http://www.phpbbsuomi.com/index.php

joten hei moderaattorit, päästäkää meidät pahasta, eikun spammista. Kohta voi jo asiallisetkin viestit hukkua sontaan, eikä foorumi innosta enää ketään!
:shock: :?

10 Aug 2007, 15:28
Profile

joo olen meinannut laittaakin jonkin avun pyynnön tänne foorumille. se ei näköjään riitä että minä ja hanne käydään parikertaa viikossa, joskus päivittäin siivoamassa tätä foorumia. Olen yrittänyt laittaa jotain käyttäjiä pannaan mutta kun ne lähettää vain sen yhden postin niin eihän siitä mitään apaua ole. En itse tiedä mitään tietokoneista ja olen moderaattori vain siksi että pääsisin siivoamaan onilla tunnuksillani posteja.
Eli jos joku osaa auttaa niin se olisi kyllä tosi kiva. Postia kun tulee tuhottomasti ja sitä en saa näin omilla tunnuksillani muutakun poistettua. toivottavasti en muuten ole poistellu kenenkään posteja kun joskus saan innon päälle. :D

10 Aug 2007, 16:01
Profile

Ääää, kun sitä tuntee olonsa tyhmäksi. Tuolta Hannan linkittämältä foorumilta löytyi sopiva keskustelu spämmeistä ja sen sellaisista, mutta mun jumittavilla aivoilla ei selvitetty mitä pitäisi tehdä. Osaako joku enemmän? Keskustelu löytyy osoitteesta http://www.phpbbsuomi.com/viewtopic.php?f=2&t=1078

20 Aug 2007, 20:03
Profile

Post spamminesto
No siis kattelin tuota linkin takana olevaa modia hieman. Luulen tajuavani siitä jotain, muttei se nyt tietty mitään auta, kun mulla ole mitään admin tunnuksia tähän foorumiin, että pääsisin koodia sorkkimaan..
Mitä tuo tekee, niin se lisää rekisteröitymisvaiheeseen semmosen "kirjoita saamasi koodi tähän" ja estää siten automaattiset rekisteröitymiset. Koodi voipi sitten lukea jossain, vaikkapa muualla Hurman sivuilla.
Varmasti vastaavanlaisella koodinpätkällä saisi jonkun muunkin systeemin tuohon.

21 Aug 2007, 20:41
Profile

voisin tosta ilmotella hannelle kun sillä on ne sala sanat. Olen ne unohtanut eikä mulla ole sinne asti oikeuksia. olen sita itsekin miettinyt että miten sellaisen tunnistusjutun saisi sivuille kun se on aika perusjuttu foorumeilla yleensä.

22 Aug 2007, 11:57
Profile

Onkohan tämä asia edennyt, eli oletko Hanna saanut JP:tä kiinni? Mun taidot eivät tosiaan riitä tuon rekisteröitymisjutun rakentamiseen.

02 Sep 2007, 18:28
Profile

ainakin roskaposti nayttaa pysahtyneen tai sitten taalla kay joku mukin kuin mina siivoamassa. Olin ihan varma etta kaksi viikkoa ilman internettia olisi antanut minulle mutaman sivun roskapostia siivottavaksi. Loistohomma etta nain ei kaynyt koska niita posteja ja kyseenalaisia kuvia ei olisi ollut kiva poistella tiedostoista nain julkisella paikalla. :?

14 Sep 2007, 14:58
Profile

Post Roskat
Juuh, Hurman oma fooruminörtti JP fiksaili hieman tuota rekisteröitymissivua ja roskapostitulva on sitä myötä pienentynyt huomattavasti, joskaan ei täysin loppunut. Minä olen myös melko ahkerasti poistellut noita spammiviestejä, joten siitä se "siisteys" varmaan johtuu myös..
Ei ollut tarkoitus viedä hommiasi. :lol:

16 Sep 2007, 15:06
Profile
Site Admin

Nyt minunkin sormeni ovat löytäneet näppiksen ja näin puuttuneet boardin ylläpitoon.

Spämmitunnukset on poistettu (ainakin melkein kaikki, olettaisin) ja pistinpä vielä lisähankaluutta tuohon rekisteröintiinkin. Kuva-arvoituksen lisäksi pitää tulkita numeroita ja kirjaimia. Ei tänne nyt kuka tahansa saa kirjoitella! :>

Toivottavasti siivousoperaatio motivoi ihmisiä sankoin joukoin näpyttelemään näppäimistöjään.

Pirita
kulttuurivastaava 2008 ja (näköjään) yksi sivujen ylläpitäjistä

07 Feb 2008, 18:52
Profile

Hei! Foorumille on taas alkanut ilmestyä roskapostia olen niitä yrittänyt poistella mutta joku joka osaa tuon spam bottien ylos heiton paremmin kuin minä voisi katsoa asetuksia. Se kuitenkin toimi aika hyvin viime kerralla

23 Jun 2008, 15:54
Profile

Tänne on alkanut ilmestyä vaikka mitä roinaa, tehkääs asiasta jotain tajuavat jotain.

03 Jul 2008, 23:27
Profile
Juu olen ollut vähän lomilla, enkä käynyt vahtaamassa foorumia hetkeen. Pahoittelut siis paskasta.

Poistin roskapostit ja yritän tässä pohtia joitakin keinoja estää noita alunperinkään tulemasta...

06 Jul 2008, 20:16

roskapostia on tulvinut Moguli-osioon edelleen, ja nyt selvisi miksi. Se oli ainoa osio, johon pystyi kirjoittamaan ilman rekisteröitymistä. Ko. asetukset oli joltakulta unohtunut laittaa sinne. Mutta nyt asia on siis korjattu, eikä scheissea enää pitäisi tulla.

Valitettavasti siis Hurman boardille ei voi kirjoittaa rekisteröitymättä - syynä ennen kaikkea spämmäyksen estäminen. Onneksi rekisteröityminen on kuitenkin tavattoman helppoa, ja keskusteluja voi edelleen lukea kuka tahansa.

28 Jul 2008, 14:02

Post Re: foorumissa roskapostia?
Hei, voisko joku siivota pois tota asiaankuulumatonta roipetta jota on taas tullu? Sitä alkaa olla niin paljon, että haittaa jo vähän foorumin seuraamista.

05 Oct 2009, 21:19
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ]